Ai grija CUM iti doresti pentru noul an

La sfârșit de an/inceput de an,  totul se învârte în jurul rezolutiilor.  Știu, e un concept american,  care însă nu ne face decât să ne dorim mai multe de la noi. Mai împrumutăm de la ei și lucruri bune, se pare. Mie îmi place tare acest proces. Și iubesc oamenii în perioada asta. Sunt atât de deschiși, binevoitori și plini de idei, mai mult decât în tot restul anului. Cum sa nu iubești rezolutiile?

De altfel, cuvantul rezolutie este folosit impropriu in limba romana. Cel putin nu pentru a exprima ceea ce numim noi rezolutie la sfarsit de an. Are o definitie de ordinul politicului, si abia apoi, intr-un sens derivat, final, cea de decizie, hotarare. Dar este ok, mergem mai departe cu “furculision”-ul creat in mentalul colectiv, pentru ca stim cu totii la ce ne referim.

Eu fac asta de la începuturile vietii mele de adult.  Atunci când am realizat cat de puternică este vointa și increderea în sine atunci când iti dorești ceva. Nu-i judec pe oamenii care nu fac asta,  însă vreau sa le povestesc ceva celor care o fac.

S-ar putea sa-ti iei un moment de reculegere și doar să le gândești sau s-ar putea sa le scrii. Eu recomand sa le scrii.  Din punctul meu de vedere,  cele care functioneaza doar prin puterea gândului sunt cele puternice, la care trebuie sa te gândești mult, pe perioade mari și constant sau către care trebuie sa te indrepti prin orice decizie mica pe care o iei la un moment dat. Asa ca ia un pix și o foaie și scrie-le, cu încredere,  cu vointa. Eventual agata foaia undeva la vedere,  sa o vezi din când în când și să nu ieși din planul pe care ti l-ai lansat în univers.

Ceea ce m-a invatat 2014 insa, prin toate lucrurile frumoase pe care mi le-a adus (multe din lista de decizii pentru acest an), este ca, in declararea acestor hotarari pentru anul ce va sa vie, FONDUL este foarte important. Sa zicem ca universul care comploteaza conform dorintelor tale are un fel amuzant de a pune problema, sau altfel, sa zicem ca trebuie sa ai grija CUM iti doresti niste lucruri.

Atunci cand gandesti/scrii rezolutiile, trebuie sa fii foarte specific. Nu poti sa-ti doresti mai multi bani. Pentru ca poate vei gasi intr-o zi 200 de lei pe jos si practic, ai mai multi bani decat aveai cu o secunda in urma. Tehnic, asta inseamna mai multi bani. Nu trebuie sa-ti doresti sa-ti gasesti un job si atat. Pentru ca daca ajungi sa lucrezi din disperare si foame la magazinul de la colt, tot job este. Intelegeti ideea. Eu am realizat ca trebuie sa spui foarte clar ceea ce iti doresti, si eventual si cum ajungi acolo. Pentru ca daca iti doresti ceva maret, s-ar putea sa trebuiasca sa iti planuiesti doar un prim pas pentru anul acesta, si un al doilea pas pentru urmatorul an. Daca esti cu listele ca mine, uita-te pe una din anii trecuti si vezi ce scria acolo. S-ar putea sa descoperi ca ai ajuns intr-un punct dorit, in ceva mai mult de un an.

Exemplu meu concret este simplu. Mi-am dorit sa slabesc 10 kilograme in 2014. Simplu si frumos, scris pe foaie, exact asa, printre altele. La un moment dat in februarie, am inceput sa fac demersuri, uitand complet de rezolutia mea. Si am slabit nu 10, ci 12 kilograme pana in iulie. Atunci cand am gasit intr-o zi foaia, taiasem un lucru de pe lista de rezolutii. Un om realizat. Tot in iulie, printr-o intorsatura a lucrurilor si a vietii, nu am mai putut sa imi respect mesele regulate si nici programul la sala. Si apoi, nici nu m-am mai intors la el. Drept urmare, pana la finalul anului, am pus la loc alte 4 kilograme. Tehnic vorbind, la sfarsitul anului nu slabisem 10 kilograme in 2014, ci doar 8. Practic, rezolutia mea s-a implinit, apoi am dat inapoi, doar pentru ca o taiasem de pe lista.

Acestea fiind spuse, hai sa ne dorim multe lucruri si sa le gandim pana la capat. Depinde de noi sa tragem in directiile potrivite, iar noi suntem usor influentabili. Scrie. Si scrie tot, pana la ultimul punct.

Leave a comment