Critica la metrou (I)

Pentru mine, metroul a devenit o oaza de inspiratie, pentru ca (nu-i asa?), atunci cand circuli 2 ore din 24 cu metroul, impreuna cu alte cateva sute de oameni, nu ai cum sa nu vezi ceva interesant. De la oameni ciudati, certuri, kindle-uri, gadgeturi noi, indragostiti, discutii la telefon, discutii live…totul devine o sursa de inspiratie, atunci cand mergi cu metroul.

Și nu obișnuiesc să judec oamenii, dar cateodata nu inteleg. Una dintre cele mai interesante de zilele trecute a fost sa vad un cuplu, in care barbatul ii tinea geanta femeii. Nu doua secunde sa-si dea jos haina sau ceva, ci vreo 5-6 statii, de bunavoie si apoi in continuare pe peron, cand au coborat. Ok, o sa urmeaze niste replici foarte critice, dar serios, cine mai face asta? Si mai ales…de ce? Argumentarea mai jos.

Ma gandesc asa, daca as fi fost barbat…mi-ar fi displacut foarte tare sa trebuiasca sa tin dupa mine geanta unei femei, care niciodata (NICIODATA!) nu va fi usoara. Si nu o pun pe umar si nici la incheietura cotului cu mana ridicata, ci o tin ca pe ultima sacosa, pentru ca, din nou…este grea! Tot daca eram barbat, cred ca as fi avut putina demnitate incat sa nu ma expun tinand o geanta mov cu brizbrizuri aurii, din care sa sune telefonul cu ultimul slagar al Andrei. Aici, partea buna este ca nu-ti pasa ce zice lumea, ceea ce este foarte ok, dar sa nu uitam greutatea si redundanta gentii la tine in mana. Ok, poate era considerat odata ca fiind un gest gentlemenist, insa dragii mei, suntem departe de acea societate.Plus ca, dacă vrei cu adevărat si iti lipseste, exista genti pentru barbati, mai micute și mai masculine, ceea ce numesc eu “murse” (men purse). Pe bune!

Femeie fiind, eu nu mi-as lasa niciodata geanta pe mainile barbatului. În primul rând, pentru simplul motiv ca port geanta ca un accesoriu. Ce sa mai, este ca un apendic al femeii in care nu exista nimic inutil, ci doar chestii interesante. Eu una, ma simt tare ciudat fără geanta, nu știu ce să fac cu (cel putin) o mana. În al doilea rand, dacă plec de acasă cu geanta și mai ales una mare, gaura neagra în care găsești tot ce te taie capul, este un chin/o placere pe care trebuie sa mi-o asum. Eu am umplut-o, eu o car. În al treilea rând (da, am trei), cred ca am destula mandrie încât să nu apar în societate ca fiind o femeie care are nevoie de bărbat să-i care și geanta. Hai cu feminismul ala putin!

Motivele astea mi-au venit instant când mă uitam la cuplul cu pricina și e doar părerea mea.

Are cineva argumente pro? Poate nu întreg eu ideea. Le aștept cu drag!

 

 

Leave a Reply

